Fórum k piesni
Miro Valovič - Golgota
Mne sa táto pesnička celkom páči. Trochu sa pridám k názoru čo napísal janek. Sú tam isté črty ala No name... Ale inak môže byť.
Mne sa ta nalada celkom paci. Ale textik trosku rozoberiem podrobnejsie! :)
Je to taky ten typ textu, kde sa autor (a interpret) spoliehaju vzdy na jedno slovo vo fraze, pripadne na jednu nosnu slabiku. V tomto pripade su to v prvej casti versa slova Golgota, smutna, odeta, sukna a v druhej casti dokonal, slubil, Golgota, lubil. Vzdy pred tymito "nosnymi" slovami je zhluk slabik, alebo slov, ktore sa v hudbe nachadzaju v akomsi predtakti - su naskladane v rychlom, hustom slede tesne pored nasledujucou prvou dobou a je v podstate jedno, kolko tych slabik, ci slov tam je, lebo sa nachadzaju v akomsi hudobnorytmickom vakuu. Nasledujuce "nosne" slovo sa interpret snazi "polozit" na prvu dobu, co je sice spravne a chvalyhodne - ved predsa o to ide... ale - vysledok nemusi byt vzdy dobry! :( V tomto konkretnom pripade sa to celkom da pocuvat, ale vyuzil som tuto prilezitost, aby som na tomto priklade ukazal, ze to nie je nasledovania hodna cesta! Vzdy je lepsie vystavat melodiu s textom tak, aby (pokial mozno) kazda slabika mala svoje pevne miesto v melodii. Tak, aby vysledok neznel foneticky podane asi takto:
nananana nana - naaaana, pricom v tej prvej casti moze byt tych "na" ix na druhu...
Ako odstrasujuci priklad si spomenme napr. tvorbu "spickovej" skupiny No name... tam sa s podobnym hromadenim hlasok stretneme casto a ked sa k tomu este prida tzv. deklamacia spevu, niet co riesit - vypinam radio po prvom takte...
Este by som dodal, ze refren je tymto nesvarom tiez poznaceny, ale je o pozanie lepsi, ako vers. Paci sa mi aj rym "svojho syna - tvoja vina", ale opat mi tam chyba na zaver ten "generalny" rym, ktory by mal tvorit logicky zaver celeho refrenu. Proste to "prikovany" by sa malo rymovat s "vecnosti", inak to cele vyzneje nejak do stratena...
Ale, ako som uz spomenul - mne sa ta skladbicka inak celkom pozdava! Rozpisal som sa len kvoli tomu, aby som trosku "pomohol" textarom... :)
Je to taky ten typ textu, kde sa autor (a interpret) spoliehaju vzdy na jedno slovo vo fraze, pripadne na jednu nosnu slabiku. V tomto pripade su to v prvej casti versa slova Golgota, smutna, odeta, sukna a v druhej casti dokonal, slubil, Golgota, lubil. Vzdy pred tymito "nosnymi" slovami je zhluk slabik, alebo slov, ktore sa v hudbe nachadzaju v akomsi predtakti - su naskladane v rychlom, hustom slede tesne pored nasledujucou prvou dobou a je v podstate jedno, kolko tych slabik, ci slov tam je, lebo sa nachadzaju v akomsi hudobnorytmickom vakuu. Nasledujuce "nosne" slovo sa interpret snazi "polozit" na prvu dobu, co je sice spravne a chvalyhodne - ved predsa o to ide... ale - vysledok nemusi byt vzdy dobry! :( V tomto konkretnom pripade sa to celkom da pocuvat, ale vyuzil som tuto prilezitost, aby som na tomto priklade ukazal, ze to nie je nasledovania hodna cesta! Vzdy je lepsie vystavat melodiu s textom tak, aby (pokial mozno) kazda slabika mala svoje pevne miesto v melodii. Tak, aby vysledok neznel foneticky podane asi takto:
nananana nana - naaaana, pricom v tej prvej casti moze byt tych "na" ix na druhu...
Ako odstrasujuci priklad si spomenme napr. tvorbu "spickovej" skupiny No name... tam sa s podobnym hromadenim hlasok stretneme casto a ked sa k tomu este prida tzv. deklamacia spevu, niet co riesit - vypinam radio po prvom takte...
Este by som dodal, ze refren je tymto nesvarom tiez poznaceny, ale je o pozanie lepsi, ako vers. Paci sa mi aj rym "svojho syna - tvoja vina", ale opat mi tam chyba na zaver ten "generalny" rym, ktory by mal tvorit logicky zaver celeho refrenu. Proste to "prikovany" by sa malo rymovat s "vecnosti", inak to cele vyzneje nejak do stratena...
Ale, ako som uz spomenul - mne sa ta skladbicka inak celkom pozdava! Rozpisal som sa len kvoli tomu, aby som trosku "pomohol" textarom... :)
Čo sa týka tej hudobnej nepresnosti tak uznávam nedostatky s časti spôsobenej aj podmienkami v ktorých som nahrával (latencia zvukovej karty , zvukové nedstatky .....) Nepovažujem sa ani za inštrumentalistu .
Spevak ma celkom prijemny hlas. Ak to bolo zaspevane bez snahy o lubozvucnu slovencinu a artikulaciu, bolo by to v pohode. Horsie je to uz s tym hudobnym podkladom. Tiez tam uslo strasne vela veci.
To je nieco comu nerozumiem. Ved ked kapely nahra hudbu a potom si ju vypocuje, musi pocut napriklad rytmicke ulety a proste to nahrat este raz. Skor ako sa to niekam posle...
To je nieco comu nerozumiem. Ved ked kapely nahra hudbu a potom si ju vypocuje, musi pocut napriklad rytmicke ulety a proste to nahrat este raz. Skor ako sa to niekam posle...
no dufal som, ze to tak nejak je myslene...ale z textu piesne to jednoznacne nevyplyva.... co mne osobne neshmakuje.. :-/
Tak k tomu textu . To naveky prikovaný je myslené tak , že smrť Krista na kríži je večným symbolom zmierenia Boha s človekom a odpustenia hriechov . Takže si myslím , že "naveky prikovaný " nie je žiaden "error" .Ďakujem za ohlasy.
tentokrat sa vynimocne vyjadrim k textu..a dokonca skuor nez janek :-P akoze... \"on je tam NAVEKY prikovany\" ehm... tu bude hadam dajaky error..alebo velmi velmi chyyba \"chorus2\", kde by autor dotiahol myslienku do zdarneho teologickeho konca :)
Pekna piesen,prijemne sa pocuva,jedine,co mi chyba-ale to je len moj subjektivny nazor-pridala by som este druhu slohu po refrene,inak super.