Fórum k piesni
Marek Stupka - Lord I lift your name on high


Nasledujúca stránka  Posledná stránka

23.01.2006
stanislas
18:58
Poviem pravdu.. prekvapili ste ma s tou piesnou, kedze som si myslel ze sa z nej uz nic lepsie neda poskladat ako je original. Ozaj velmi dobre :) aranžma su super spev tiez :) ta holka na spev je ozaj dobra. Len tak dalej.
12.01.2006
Marek
10:58
Tomi, dik za radu, musim sa na to pozriet co si napisal, zda sa to rozumne..
11.01.2006
Tomi
00:23
Inac ak chces marshalla, jeho charakteristicke skreslenie, rev, crunch a tak... kup si JCM900, najlepsie 100w kombo s G12T-75... vysla teraz reedicia, hlava 100w... k tomu das bednu s uz spominanymi T-75 alebo ak chces mat nerealne nadherny pozitok daj tam trebars Heritage G12H bednu... to ma krasny zvuk... dost obly, dost ostry... 8 elektroniek a ziadne nosnensy ktore aj tak nepotrebujes... nechaj si radsej vyrobit zo dve kvalitne gitary... mozes mi verit, osobnost konkretneho zosilnovaca a jeho pristup k zvuku znie omnoho prirodzenejsie ako tony rackov plnych tranzistorov a digitalnych srandiciek...
07.01.2006
Tomi
14:35
No co sa tyka toho ze mi staci kombo... vies... ked mas celolampu, kvalitnu a osadenu kvalitnymi reproduktormi tak to ma vykon ze by si sa divil... zatial som nehral na aparature ktoru by som nedokazal mojim kombom prekricat ;) A napriklad Marshall ma omnoho menej inteligentnu reklamu ako Boss IMHO aj ked dolezite je ako to hra a ci ti to vyhovuje a nie pre koho je reklama smerovana...
06.01.2006
Marek
23:46
To Tomi:
.. no vydim, ze obidvaja mame uz na veci vyhranene nazory, co by malo znamenat, ze sme zreli muzovia a este zrelsi gitaristi :-)) V tych veciach co si pisal sa teda asi nezhodneme, vobec si nemyslim, ze napr. reklamne kampane Marshall alebo Ibanez su (na rozdiel od Boss) cielene na teenage, kazda ma svoju vlastnu cielovku a take su logicky aj ich produkty. Nechapem ako ti moze stacit na koncertoch 40W kombo, mal som predtym taky nejaky malovykonny Peavey a bolo to hrozne slabe ked si napr. bicista trochu viac udrel do hrncov. Tiez absolutne nesuhlasim s tym, ze najlepsie je pridavat efekt na HD, ved predsa mam uplne inu techniku hry ked to mam nadelayovane, ked hram background, jazz, funk, alebo rockove solo!! Kazde z nich chce iny efekt a - kedze teda osobne hram na vysledok, nie na pozu - pri kazdom z tychto stylov pouzivam ine brnkadlo, tlmenie dlanou, sustain, pakove alebo prstove vibrato atd. Neviem to predstierat na suchom zvuku a potom do toho "na vieru" napasovavat efekt.. BRRRR.
Ale na jednom sa v tychto veciach s tebou predsa len zhodnem - vsetko je to o prstoch!!! Tak teda nech tie moje aj tvoje hraju jak sa ma a patri.
05.01.2006
Tomi
19:41
Obzrel som ten power amp od Marshallu a nieco ti poviem: nie je nic horsie ako obvody ktore sa snazia kompenzovat nespravne navrhnuty/pouzivany system. A ver mi, ked mas kvalitne repraky tak ti aj na hlavnom podiu campfestu bude bohato stacit 40w v triede A ;)Viem o com hovorim... moje kombo mam v salach pre sto ludi tak na 0,5 a menej...
05.01.2006
Tomi
19:30
Pozri na co je zamerana reklamna kampan Boss vidim, ale ine to nie je ani u Vox, Marshall, Fender ci Ibanez... Gibson je snad jedina vynimka. A mimochodom... Nespoliehaj sa na efekty... Ono je to o prstoch ;)A najlepsie (co si ja myslim) je davat efekty az ked je to na disku... Mas vacsiu sancu dobre ich nastavit.
05.01.2006
Marek
email: To: Lennon
17:31
Ja v podstate vobec nie som proti, tiez si myslim a som 100% za to, aby sa veci nekopirovali a robili originalne..
Jediny problem je v tom, ze mozem uplne cestne a spolahlivo prehlasit, ze som skladbu Dizzy nikdy nepocul a uz vobec som nic nekopiroval. Ak si pozries moje posledne CD, je to cele o pravom opaku ako o komercii a kopirovani - prave sme sa snazili aj s producentom o totalnu originalitu bez ohladu na masovy stredny prud v slovenskom gospeli a novom ponati starych veci. Nakoniec svedci o tom aj predajnost toho CD - takmer vobec sa nepredava!! :-((
Mozno este jedna vec k tomu uvodu. Ja ked skladam a aranzujem moje veci tak to ponimam z takeho skor hudobno-zapisoveho pohladu. Teda gitarovy rif, o ktorom sa bavime, je stvortaktova sekvencia, ktoru dnes najdes hranu na akustike, elektrike, vyklepanu na bicich atd. takmer v kazdej druhej gitarovej zalezitosti. Pri Lord I Lift.. islo najma o to, ze tato skladba bola doteraz hravana s uplne inou rytmikou a preto som sa rozhodol naaranzovat ju takto.
Dufam, ze to dava zmysel... A inak diky za prispevok, obohatilo ma to - dnes uz viem kto je Tommy Roe a ktore su jeho 3 najvacsie hity!!
05.01.2006
Marek
17:20
To Tomi:
.. asi som to nakoniec predsa len roztiahol
:-)))
05.01.2006
Marek
17:18
To Tomi:
pozeral som vas web a prave taham nejake demo, mam hrozne pomaly internet tu takze to chvilu potrva. Velmi zaujimave co si napisal, diky. Ja by som si len dovolil podotknut na to, ze plne suhlasim s tym, ze standardny digital kradne kvalitu lampoveho zvuku. Prave preto sa mi pacia veci ako Alesis alebo Digitech 2112, ze maju vynikajuce robene halls, delays atd. Napr. pozri si ten Digitech na webe, to su rovnake obvody ake sa pouzivaju v profi studiach na rackovych multakoch pri speve, akustickych nastrojoch atd., teda vsetko veciach, ktore maju velky frekvencny rozsah a daleko vacsiu dynamiku ako gitara. Teda, aby som to neroztiahol, pravidlo je take, ze nie je problem v samotnom digitale ako takom, ale v tom, aka je jeho kvalita. Standardny gitarovy digitalny efekt akehokolvek druhu v beznom budgete do tych 20 litrov - to je presne to, co si napisal, teda ochorie ti lampovy zvuk. Spickovy digital s vysokou oversampling rate, frequency & dynamic range (a v cene dajme tomu nad 30-40 litrov slovenskych) je pre gitaristu pozehnanie, lebo mu zachova vsetky detailiky zvuku (ako skrabance prstov o prazce atd.) a pritom mu zvycajne da velku moznost kreativneho vyblaznenia na vyslednom efekte. Tak su robene veci v JMP-1, a v ostatnych spominanych.
Vox - plne sa stotoznujem co si napisal, velmi posobive zvuky a respond na to co zahras, nemam ale z tohto pohladu moc rad Cinu a ine podobne sikmooke krajiny, pretoze takmer vsetky dobre znacky tam ochoreju na kvalitu. Zas tych vyrobcov chapem, ze globalizacia, znizovanie nakladov na vyrobu, konkurencia atd. Ale predsa len, britsky, japonsky alebo americky original je vzdy uplne o niecom inom. Viem o com hovorim, skusal som vela veci priamo v Londyne, New York City alebo Sydney.
To s tym vysokym vykonom a studenym zvukom je tiez ciastocne pravda, suvisi to s charakterom zvuku, ktory sa vzdy meni v zavislosti na urovni vybudenia akehokolvek zosiku. Oni tie zosiky uz dnes vzdy maju v sebe zabudovane obvody, ktore sa to snazia eliminovat, ale takmer nikdy sa to nepodari uplne. Ale zavisi vela aj od repra - jak som napisal, Marshall amp v spojeni s Peavey repro vela veci vyriesi a dostanes velmi pekny, obly zvuk aj pri nizsich hlasitostiach.. Inak k tomu este, ze raz darmo, ked mas 200W na stereo a robis zivy koncert je to uplne ine ako ked mas 40W. Tam ide potom aj o akusticky tlak, ktory ti silna zostava vybudi cez membrany reprakov na stage a ty sa citis daleko lepsie napriklad aj vtedy, ked zvukar e.g. festivalu nema gitaristov prave v laske a vytiahne na monitoroch bicie a klavesy :-)
Na zancke Boss sa asi nezhodneme, bol som tento rok v statoch a videl som ich reklamne kampane - takmer vsetko zamerane na teenage gitaristov. Hoci suhlasim s tym, ze slapky Boss pouzivaju aj niektori profici. Jak som spominal - gitarovy svet je free a chvalabohu velmi subjektivny, teda ak ti to dobre hra a mas to rad, nenechaj si to vyhovorit!!! Tvoj sused hned vedla to pritom moze zatracovat do najhlbsich pekiel a vychvalovat do neba konkurencnu znacku.. Nakoniec, vobec nejde o to, ktory brand je najlepsi, ale v konecnom dosleku ide o to, aby bolo to co zahras zahrane dobre a aby sa to aj pacilo a prinieslo radost a pozehnanie ludom, ktorym je to urcene...

Nasledujúca stránka  Posledná stránka


Tu je formulár, pomocou ktorého môžete nechať odkaz. HTML tagy nie sú podporované. Povinné je (samozrejme okrem odkazu) meno, e-mail a kód. Ďakujeme ;)
Meno:    E-mail:    Web:
O
d
k
a
z
captcha   Opíšte kód z obrázku: