Diskusné fórum
Gospel vs. rock (metal)


Nasledujúca stránka  Posledná stránka

14.02.2011
janek
10:13
Tak tento posledny prispevok je naozaj hodnotny a poucny! :)
25.01.2011
jajaj
21:57
haha neviem ci sa mam smiat, alebo plakat..ONI maju PRAVDU o rockovej hudbe je to pravda, ano prijat je to tazke ak si clovek, ktory ma/l rad rockovu hudbu, je to tak je to tazke, ale aj ked sa to nemusi prejavovat priamo, alebo v suvislosti, ale dopad na tvoj zivot to ma tak ci tak, aj ked mozno pomalsie, ale skvor ci neskor sa to v urcitej oblasti zivota prejavy a ty tebe mozno ani nenapadne, ze s tym ma tato hudba nieco spolocne....ale ved vy co si myslite, ze nie -myslite ..uvidime kto bude argumentovat ,smiat sa, ci nariekat a hovorit JA som vam to hovoril NAPOSLEDY

Komu neni rady, tomu neni pomoci ..
03.11.2010
Peter
01:22
Je kapela Vindex vobec Gospelova? potreboval by som to vediet.
10.07.2009
Mato
14:01
myslite ze metal nieje bozim posolstvom ako kazda hudba hrana jemu?? podla mna je metal forma ktorou sa da uctievat tiez. predstavte si ze nejaky satanista uveri v boha a bude na bozej strane ale metal je hudba ktoru ma rad teraz bi mal zacat s tvrdeho metalu zacat pocuvat timothy?? v biblii je napisane zidom bol zid grekom bol grek rimanom bol riman ci nie do novsej formi i to bolo metlakom bol metlak hoperom bol hoper atd chapete nasho boha sa da uctievat hocjak a neje dolezite ci to je metal punk emo hiphop pop ale je dolezite ze to ide zo srdca ze mu spievame na chvalu a tak to ma bit moj nazor tak haleluja bohu
19.05.2009
Dufo
23:40
Nuž Jojo ja som tiež kresťanský rocker ak sa to dá takto povedať, ale môje vstávanie a líhanie vôbec nieje závislé na kresťanskej hudbe ale jedine na živom Ježišovi Kristovi. Ku Kristovi priťahuje Boh ľudí cez Svätého Ducha. Takže je jedno čo pustíš satanistovi(metalistovi), keď ho raz Boh chce zachrániť, tak to urobí aj cez riekanku od malého dievčatka. Ale samozrejme nemožno Bohu brániť, či nechce použiť určitý žáner hudby aby sa oslávil ... to je o inom ...
11.05.2009
jojo
21:52
Povedz, satanistovi(metalistovi) o Bohu tak že mu niečo zabrnkaš na španielke(akustickej gitare) ,tiež som rocker a viem že keby neboli kresťanske kapely toho štylu tak kresťansku hudbu nepočuvam.
13.03.2009
Dufo
23:43
Dávam na čítanie jeden článok, ktorý som našiel. Chápte to ako určitý názor ... nie môj osobný ale zrnko múdrosti nech si každý zoberie z tohoto ...

NIEKOĽKO POHĽADOV
NA VPLYV SÚČASNEJ POPULÁRNEJ HUDBY NA ČLOVEKA

Speváčka Grace Slicková: „Je ceľkom ľahostajné, čo hovoria texty. Všetky naše piesne znamenajú to isté: Buďte slobodní v láske, buďte voľní v sexe.“
Výraz „Rock´n´ Roll“ v slengu amerických černochov je synonymom pre „smilstvo“.
Rockový hudobník John Dates: „Rock´n´ roll je z 99% sex.““
Eric Clapton: „Rockový hudobník bez drog je len polovičný muž.“
Rolling Stones v „Sticky Fingers“: „Prosím sestra morfium, premeň moje nočné mory na sny. Sladká sesternica kokain, polož svoju chladnú ruku na moje čelo.“

V roku 1962 povedal John Lenon: „Viem, že Beatles budú mať taký úspech, ako žiadna iná skupina predtým. Viem to presne, lebo som pre tento úspech zapredal svoju dušu diablovi.“
Na jar 1968 išli Beatles ku Maharishi Mehesh Yogi, aby ich uviedol do „transcendentálnej meditácie“. John Lenon potom vyhlásil: „Urobíme všetko, čo je v našej moci, aby sme rozšírili transcendentálnu meditáciu.
V songu „Sympathy for the Devil“ vzývajú Rolling Stones diabla.
Skupina „Black Sabbath“ sa zaprisahala v r.1969 v okultnom krste diablovi.

(Citáty z knihy R.L.: Rocková hudba MSEJK, Bratislava 2001, -
Z doslovu vydavateľa: Knihy, ktoré vám predkladáme, vo Švajčiarsku uzreli svetlo sveta roku 1991. Odvtedy uplynulo 10 rokov, no čas ich pravdivosť len potvrdil. Autor sa v nich zameral na odhalenie koreňov a princípov tak nebezpečných javov dneška, ako je rocková hudba a New Age. V čase zrodu knihy ešte zďaleka neboli známe Pokemony a Hary Poter. Autor už vtedy hovoril o nastupujúcom okultizme na všetkých frontoch; v rodine, v obchode a televízii. Bezbožnosť a vzbura proti Bohu hrubo infikujú každú vekovú skupinu. V oblasti hudby, v knihe spomínané štýly sa len zdokonalili a rozvinuli. Nastúpil Havy metal a Technomusic. ...
Mnohé, skôr biblicky verné zbory, sú silne infikované a nič netušiace zhromaždenia, pod zásterou moderny aj počas bohoslužieb nechávajú pôsobiť kresťanskú rockovú hudbu a rôzne iné nástroje hnutia New Age. Inde sa zasa priklonili k falošnému duchovnu a prostredníctvom hnutia Taize a takými praktikami východných náboženstiev ako meditácia, meditačná hudba, kontemplácia a iné hľadajú spôsob blížiť sa Bohu. ...)

Wiliam E.McCauley v úvahe: SÚČASNÁ „KRESŤANSKÁ“ HUDBA ako satanov nástroj v boji proti biblicky vernej službe (MSEJK, Bratislava 2002) píše:
... Kazatelia sa často domnievajú, že poslaním hudby v cirkevných zboroch jepritiahnúť čo najviac ľudí, aby im mohli zvestovať evanjelium. Ale podľa Listu Kolosenským 3, 16-17 má hudba „učiť a napomínať“. Zhromaždeniu nemáme pripravovať citový zážitok, ale našim JEDINÝM cieľom má byť, čo najzrozumiteľnejšie sprostredkovanie Kristovho učenia. A to možno, v oblasti hudby, jedine piesňami naplnenými biblickým obsahom.
... Netreba však zabúdať na to, že diabol sa neustále pokúša votrieť do všetkých oblastí kresťanskej služby v zboroch veriacich a paralyzovať ju Jedným z jeho nástrojov sa stala aj „súčasná kresťanská hudba“. Tento termín nie je hanlivý, používa sa totiž aj v hudobnom priemysle. Súčasná kresťanská hudby je, síce, hudba sprevádzajúca textytýkajúce sa –do istej miery- duchovných vecí, ale jej štýl, kompozícia a prednes sú svetské. A práve tieto od sveta „požičané veci jednak zahrňujú dominantné hudobné prvky – rytmus; ale vplývajú aj na výber hudobných nástrojov a spôsob realizácie samotnej hudobnej produkcie – ozvučenie, osvetlenie, oblečenie účinkujúcich, ich pohybový prejav a podobne. V 50-tych a 60-tych rokoch 20. storočia hovorili kazatelia v USA svojim veriacim, že rocková hudba je dielom diabla. V 70-tych rokoch už začali do kompozície novej kresťanskej hudby prenikať rockové prvky a tento štýl sa onedlho aplikoval aj na prednes „klasických“ duchovných a gospelových piesní. Koncom 70-tych rokov už tento fenomén prenikol do života amerických kresťanov tak, že sa nenápadne votrel aj do bohoslužieb, z ktorých za krátky čas celkom vytlačil tradičné duchovné piesne a gospelovú hudbu. Tento jav nie je však v dejinách ľudstva ničím novým, je prinajmenšom taký starý, ako „neposvätný oheň“, ktorý priniesli Áronovi synovia Nádab a Abíhú na obetovanie Hospodinovi (3.Mojž. 10,1-3)
... Existuje niekoľko princípov, ktoré by mal kresťan dodržiavať pri akomkoľvek rozhodovaní týkajúcom sa kresťanskej hudby. To platí všeobecne, aj v konkrétnych prípadoch. Najskôr si treba uvedomiť, že hudba má svoje vlastné posolstvo. Hudba nie je neutrálna, ako mnohí tvrdia. Názor, že hudba je neutrálna, je ďalší výplod vzbury 60-tych rokov. Všetko, čo sa o hudbe napísalo, od čias starovekého Grécka až po 60-te roky 20.storočia, hovorí o sile, ktorou hudba dokáže človeka pohnúť k činu – dobrému, aj zlému.
Hudba je zmyslové umenie. Ako takmer všetky umelecké formy, aj hudbu vnímame zmyslami. Hudba útočiaca na zmysly, je však vhodná na dokreslenie fyzických aspektov ľudskej lásky, nie na chválenie lásky Božej. To isté platí aj o zaujatí ľudských zmyslov harmonizáciou. V takom prípade tá priťahuje pozornosť skôr na hudobné prvky, než na duchovné posolstvo piesne. Rytmus je v tomto zmysle najsilnejší hudobný prvok. Hudobníkom a poslucháčom sa dokáže vnútiť tak presvedčivo, že text, ktorému má slúžiť, zatláča do úzadia. Niektorí rockoví hudobníci dokonca hovoria, že ich rytmus dokáže doviesť až do takého stavu, v ktoom si už neuvedomujú obscénne gestá a pohyby, ktoré počas predstavenia robia! ... Takisto si treba uvedomiť, že hudba má pre vnútorný život kresťana veľmi dôležitú úlohu Vo Fil. 4,8 hovorí apoštol Pavol celkom jednoznačne, aká by mal byť vnútorný život kresťana. Naň vplýva všetko, čo vidí, číta a počúva. Ako môže náš vnútorný život odrážať učenie o cnostiach a mravnej čistote, ak počúvame hudbu, ktorej korene sú v telesnom pôžitkárstve, z ktorého ťaží zábavný priemysel? ...Žiaľ, mnohí dnes problém štandartu kresťanskej hudby zľahčujú tvrdením, že všetko je koniec-koncom záležitosť vkusu ... no na vkus však veľmi negatívne vplýva opakovaný kontakt s tým, čo je zlé a obmedzaný kontakt s tým, čo je dobré. Znovuzrodený kresťan by mal vedieť, že svoju myseľ a srdce musí úplne podriadiť Bohu a učeniu Písma.
... Kresťanský hudobník by mal, teda, svoju prácu považovať za službu zboru, nie za rozptýlenie.... Tí, ktorí sa venujú kresťanskej hudbe vo svojich zboroch, často tvrdia, že metódy musíme prispôsobiť tak, aby sa neveriaci cítili v našom zbore príjemne. Tí, čo to tvrdia sa dopúšťajú chyby pragmatizmu na nesprávnom mieste. Namiesto hľadania duchovných hraníc, posudzujú svojou obmedzenou mysľou, čo na koho „zaberie“. Neobráteným však práve musíme ukázať, že láska Ježiša a moc Ducha Svätého „zaberajú“ na každého bez rozdielu veku, pohlavia, atď. Používaním nebiblických metód však Božiu múdrosť sami spochybňujeme. ... Ako môžeme Svätého , Vyvýšeného, Vznešeného Boha oslavovať hudbou podobnou tej, ktorá často už vzniká pod vplyvom drog? Súčasná kresťanská hudba Boha degraduje, ak Ho spája so zmyselnosťou. Často sme rovnako telesní ako svet!. ... Pravé obrátenie prináša do života veriaceho veľké zmeny. Kresťanský hudobník by nikdy nemal v ľuďoch , ktorým slúži vytvárať dojem, že po spasení môžu pokojne pokračovať vo svojom starom spôsobe života.







A ešte niektoré postrehy z knihy Duchovná hudba od Ernsta Trachsel-Pauliho (MSEJK 2002)

„Mnohé nábožné piesne nie sú duchovné. Texty sú žiaľ iba „nábožné“. Namiesto rozhodného volania nasledovať Ježiša Krista je text „evanjeliom bez kríža“. „Nábožné“ texty piesní plné oduševnenia a nadšenia, ktoré robia človeka „šťastným a spokojným“ zámerne obchádzajú najdôležitejšiu stránku evanjelia, ktorá má pre spásu človeka rozhodujúci význam. A to je slovo kríža. Pre znázornenie uvediem jeden príklad:

Keď mám pred očami Tvoju tvár, keď ma Svojou láskou obklopíš,
vtedy všetky ľudské plány v Tvojom svetle iba tieňmi sú.
Keď mi šepkáš dieťa rád ťa mám, moje ja sa tvojej láske vzdá.
Vtedy všetky ľudské plány v Tvojom svetle iba tieňmi sú.
Chválu ti vzdám, chválu ti vzdám, ja viem, že si víťaz, v tebe všetko mám,
Chválu ti vzdám, chválu ti vzdám, môj Priateľ a pánm všetko v Tebe mám.

Kladiete si otázku: Kto, čo proti tejto piesni má?

Skúste sa utíšiť a bez predsudkov si prečítajte nasledujúce myšlienky. Poznamenávam, že nepoznáme autora slov ani melódie citovanej piesne. Pri výbere nás neviedla žiadna zaujatosť.

Autor nedokázal v piesni jednoznačne vyznať osobu Pána Ježiša Krista. ... Chýba jeden podstatný prvok – osoba svedectva, osláv a chvál.
Nikde v Biblii nenachádzame povzbudenia a príkazy, aby sme si predstavovali tvár Božiu alebo Pána Ježiša Krista.
Keď mi šepkáš: Dieťa, rád ťa mám“ Táto kombinácia slov nijako nesvedčí o Božej láske k nám. Je pravda, v SZ na niekoľkých miestach Boh vyznáva svoju lásku k vyvolenému národu „milujem ťa láskou večnou“. Pán Ježiš svoj vzťah k Cirkvi efinuje ako vzťah ženícha a nevesty. No tieto vyznania nikdy neboli a nijako sa nedajú chápať ako šepkané citové vyznania. Táto veta však môže byť veľkým pokušením pre mnohých mládencov alebo dievčiny, je zrejmé, že táto pieseň má telesný podtón.
Nakoniec, táto pieseň, ako mnohé iné, sa spievajú najmenej dva-tri krát dokola. Pri opakovanom spievaní väčšinou mimovoľne ľudia dvíhajú ruky a zatvárajú oči. Je to jasný dôkaz mocného pôsobenia citových slov a rytmu a miesto bdelosti prechodu do stavu mimo vôle.


A ešte otázka „cudzích duchov“. Mali by sme sa pýtať, aký to vlastne v niektorých cirkevných zboroch na chválach, evanjelizačných podujatiach či festivaloch pôsobí. Alebo jestvuje nejaká súvislosť medzi hnutím pochybných „charizmatikov“ a prenikaním tejto hudby, ktorá prináša so sebou typické vonkajšie prejavy: nevkusné účesy, ležérne často až špinavé a roztrhané oblečenie, väčšinou ladené do čierna, neúmerné a nevkusné doplnky a ozdoby, ktorými sa často zdobia aj muži. Uvedieme jeden starší príklad z istého evanjelizačného rockového koncertu:
„Nachádzame sa v školskej aule. Obsadených je všetkých 1700 miest, ďalších 1000 mladých ľudí sedí natlačených v telocvični. V zatemnenej miestnosti opatrne prekračujem účastníkov. Dostal som sa až k javisku, na ktorom hrá vo svetle reflektorov rocková skupina „Love Song“ (Pieseň lásky) tvrdý beat (heart beat). Publikum nadšene tlieska do rytmu. Na konci skladby búrlivo tlieskajú. Všetci mimovoľne dvíhajú ruky s ukazovákmi namierenými k nebu.
Otočím sa a za sebou vidím množstvo zdvihnutých rúk. Takmer cítim moc toho gesta. Členovia skupiny hrajú ako profesionáli. Medzi jednotlivými skladbami vydávajú svedectvá. Končia dojímavou, podmanivou skladbou, v ktorej je Ježiš oslavovaný ako Pán. Zhromaždenie pomaly tíchne a k mikrofónu prichádza C.C. Hlbokým, priateľským hlasom oznamuje, že každý, kto sa chce o Ježišovi dozvedieť viac, alebo sa pre Neho rozhodnúť, môže prísť dopredu. To je nával! To čo sa hrnie dopredu, nie je nejaký tenký pramienok, ale valiaci sa prúd. Na javisko prichádza sto, dvesto, tristo, štyristo mladých ľudí. Jedným tečú po lícach slzy, iným sa na tvárach objavujú široké úsmevy. Nadchnutí týmto okamžikom sa objímajú priatelia aj neznámi.
V sále sa znovu dvíhajú ruky s dohora obrátenými ukazovákmi. Skupina začína spievať. Dav na javisku odpovedá rovnako – tiež zdvihnutým ukazovákom. Cítim ducha, ktorý zhromaždenie napĺňa. V duchu si vybavujem reakciu chlapca, ktorý sedel na schodoch vedľa mňa: „Ach, človeče, to je také fantastické, také úžasné! Sláva Pánovi!“
(Jesus-People-Report R.Brockhaus, Kühne und Ocken)
Kiež by Svätý Duch otvoril oči každému čitateľovi, aby pochopil, čo sa tu v skutočnosti dialo. Preto uvádzame ešte jeden príklad „svedectva“ z toho istého stretnutia:
„Vpredu stojí štíhle dievča s dlhými vlasmi Má na sebe ohnivo červenú blúzku a nohavice ovešané zvončekmi. Chvíľu váha, premáha nával myšlienok. Ľudia – hovorí- v piatok večer som išla na rockový koncert. Koľkí z vás tam boli? Asi polovica návštevníkov vstáva. To bola klasa, absolútna klasa! Myslím, ako tí chalani hrali. Úplne ma to všetko prenikalo. Vystrela som ruky hore. Bolo to strašne krásne! Cítila som, ako sa mi odľahčili ramená a dočiahli skoro až k nebu. Bolo to proste super!“
Porovnajme toto „svedectvo s biblickým svedectvom (1.Tim 12-17) ...V predošlom svedectve: „Absolútna klasa, ako tí chlapci hrali. Bolo to strašne krásne. Bolo to proste super“ A tu: ... Bol som rúhačom, ale dostalo sa mi milosrdenstva. Ježiš Kristus prišiel na svet spasiť hriešnikov. Z ktorých prvým som ja.“
Sú oprávnené obavy vyplývajúce z toho, že mnohé rozhodnutia robené pod vplyvom hlučnej hudby a rytmických piesní v skutočnosti nie sú obrátením?

V r.1983 napísal Steve Lawhead knihu „Ovca vo vlčom rúchu – rock z pohľadu kresťana“. Píše, že rocková hudba je najúčinnejšia na evanjelizáciu. Že nový duch nám otvoril vedomie, aby mohol silu rocku zjednotiť s mocným Božím posolstvom.
... Postrehli ste to: „Nový duch nám otvoril vedomie...“ Presne o to ide! Odkiaľ sa vzal tento „nový duch“, ktorý vraj dokáže spojiť rockovú hudbu s evanjeliom?, Odkiaľ prichádza duch, ktorý stiera hranice medzi Svetlom a tmou a spája smrť so Životom? Vari nevidíme, že prichádza s diabolskou mocou zatratenia? Nedivme sa, že píše pod vplyvom cudzieho ducha aj takéto bezbožné a prevrátené výklady (komentár k listu Rimanom 12,2): „Keď apoštol Pavel varoval: „A nepripodobňujte sa tomuto svetu“, myslel tým naše hlboké vnútro, nie správanie. Dôležité je, akí sme vnútri, nie ako sa obliekame, čo jeme, či máme neveriacich priateľov alebo či počúvame rockovú hudbu.“
Tu pomôže už len modlitba a všemohúca Božia milosť: „Bože, zmiluj sa ešte nad kresťanstvom, ktoré z cesty k Tebe zvádzajú falošní duchovia. Daruj nám ešte možnosť poznania, pokánia a obrátenia.“
18.02.2009
mato
12:35
Promo 2009 je na svete.
Konečne sa nám podarilo menšie hudobné dielo :) Sme radi, že sme to dotiahli až do tejto podoby. Nahrávka obsahuje 5 skladieb: Time for living, Príď, Nebudem sa báť, Shalom adonai a Zrada (očami farizejov).Momentálne pracujeme na ďalších skladbách a plánujeme koncerty na rok 2009.

http://www.myspace.com/fanuelsk
27.09.2008
Martin Hilovsky
11:41
roach: The Elements, Nona, Služobníci Najvyššieho, Kreyson, Wertigo, Trinity, Har Moriah, moznoze aj Vindex
26.09.2008
Martin Hilovsky
15:03
Poznam krestanske metalove kapely, ktore hraju rychlo a tvrdo ale z ich hudby nevyzaruje ani pycha, ani zhnusenie, ani depresiu, ani tvrdost, ani satan, ani peklo, ani nezdrava agresivita ale worship. Ako je to len mozne?!?!?!?... Myslim ze preto, ze robia hudbu nie pre seba ani pre satana ale pre Boha a to meni celu vec. Lenze ak sa vam ta hudba protivi tak to nedokazete pochopit a potom su ludia ktory pisu veci ako \\\"krestanska rockova hudba neexistuje\\\" alebo \\\"rock je satanov vytvor\\\". Ja potom mozem povedat ze neexistuje krestanske reggae, hip-hop, pop lebo tam vidim chaos, nepokoj a pasivitu ducha. Poiadna somarina co? Taky by bol moj nazor keby som nevedel aka je pravda o tejto teme. A je vela dalsich argumentov. Ja si napriklad tiez vypocujem aj inu krestansku hudbu, ale najlepsie dokazem uctievat pri rockovej hudbe. Modlim sa, aby Boh otvoril oci vsetkym, ktori odsudzuju krestansku hudbu.

Nasledujúca stránka  Posledná stránka


Tu je formulár, pomocou ktorého môžete nechať odkaz. HTML tagy nie sú podporované. Povinné je (samozrejme okrem odkazu) meno, e-mail a kód. Ďakujeme ;)
Meno:    E-mail:    Web:
O
d
k
a
z
captcha   Opíšte kód z obrázku: